November 26, 2022

Market Company

Buitengewone zaken

14 Fundamentele SEO-tactieken om organisch verkeer te vergroten

8 min read

In de wereld van SEO worden elk jaar honderden wijzigingen aangebracht in het ranking-algoritme van Google. Daarom werken SEO-strategieën die vorig jaar werkten dit jaar mogelijk niet en vice versa.

Organische zoekmachineoptimalisatie bestaat uit kleinere substrategieën zoals trefwoordonderzoek en linkbuilding, die uw website helpen bovenaan een organische, onbetaalde pagina met zoekresultaten van zoekmachines te komen.

Het optimaliseren van uw site voor organisch zoeken is cruciaal omdat: 75 procent van de zoekers klikt niet eens op de tweede pagina met resultaten. Als u niet hoog scoort in zoekmachines, zal uw website geen verkeer ontvangen, waardoor het moeilijk is om verkopen en leads binnen te halen.

Gevestigde digitale marketingbedrijven kunnen u op de hoogte houden van updates van zoekalgoritmen en nieuwe strategieën voor de nieuwste en beste SEO-tactieken.

We hebben de belangrijkste SEO-technieken op een rij gezet die je moet gebruiken om meer organisch verkeer naar je site te krijgen in 2022. Je kunt je zichtbaarheid en verkeer verbeteren door deze best practices voor SEO te implementeren. We behandelen zowel basis- als geavanceerde SEO-technieken voor 2022, zodat u de kwaliteit van uw organische zoekaanwezigheid kunt behouden en verhogen.

1. Vind de best presterende pagina’s van uw concurrenten

Het vinden van de best presterende pagina’s van uw concurrenten is een effectieve manier om te begrijpen waar hun organische verkeer vandaan komt en hoe het wordt gegenereerd.

Bron

U kunt inzichten verkrijgen door de toppagina’s van uw concurrenten te analyseren door te kijken naar zaken als:

  • De inhoud/zoekwoordkloof
  • Link gap
  • Bestaande inhoud verbeteren
  • Kannibaliserende zoekwoorden

Beschouw kansenanalyse als een kortere weg om te ontdekken waar uw belangrijkste winsten zouden kunnen zijn. Identificeer potentiële pagina’s waarop u zich kunt concentreren op basis van activiteit van concurrenten in plaats van op trefwoordonderzoek.

2. Contentoptimalisatie implementeren

SEO verwijst naar het regelmatig publiceren van inhoud, het targeten van nieuwe zoekwoorden en het verkrijgen van links voor de pagina’s.

SEO-beoefenaars weten echter dat het verbeteren van uw bestaande inhoud met behulp van een proces dat ‘inhoudsoptimalisatie’ wordt genoemd, zal verhoog uw organische verkeer meer strategisch.

Een proces voor contentoptimalisatie heeft tot doel de metatags op de pagina te verbeteren, zoals:

  • De juiste dichtheid van primaire en secundaire zoekwoorden
  • Juiste aantal woorden
  • Zorgen voor uitstekende leesbaarheid
  • Optimale metatitels en beschrijvingen
3. Krijg autoriteit backlinks door gebruik te maken van digitale PR

Op grote schaal backlinks krijgen van autoriteitswebsites is een van de meest uitdagende aspecten van SEO. Er zijn verschillende strategieën beschikbaar om relevante backlinks te genereren, maar ze kunnen niet allemaal effectief worden geschaald.

Backlinks zijn een van de belangrijkste rankingfactoren van Google. Een digitale PR-strategie wordt door bedrijven gebruikt om een ​​grotere online aanwezigheid te krijgen. Het is een van de belangrijkste tactieken die worden gebruikt om redactioneel geplaatste links op uw website te krijgen door uitstekende inhoud te creëren bij het wijzigen van de website.

Digitale PR gaat over het creëren van inhoud voor journalisten en uitgevers die ze willen behandelen en waarnaar ze willen linken in hun artikelen. Bijvoorbeeld:

  1. Infografieken
  2. Onderzoeksstudies
  3. Deskundige inzichten

Een goed geschreven verhaal kan verschillende redactioneel verdiende links opleveren van publicaties waar uw volgende klant mogelijk online op de loer ligt. Naast links heeft digitale PR nog vele andere voordelen:

  • Naamsbekendheid vergroten
  • Verwijsverkeer vergroten
  • Creëer sociale betrokkenheid
  • Verkoop verhogen
4. Lever een vlekkeloze pagina-ervaring

Bijna 70% van de consumenten zei dat paginasnelheid van invloed is op hun bereidheid om van een website te kopen. De laadsnelheid van een pagina wordt gemeten via de Core Web Vitals, inclusief de volgende statistieken:

  • Largest Contentful Paint (LCP): streeft naar een LCP van minder dan 2,5 seconden na het laden van de pagina.
  • Interactiviteit wordt gemeten door First Input Delay (FID): Google raadt een FID van minder dan 100 milliseconden aan.
  • Visuele stabiliteit wordt beoordeeld door Cumulative Layout Shift (CLS): Google raadt een CLS van minder dan 0,01 aan.
5. Creëer kwaliteitsinhoud

EEN succesvolle contentmarketingcampagne gaat over het creëren van grondige, waardevolle en unieke inhoud die voldoet aan de behoeften van uw bezoekers. We hebben het hier niet over artikelen van 500 woorden. Het gaat om het creëren van datagedreven content.

Je kan ook gebruik AI-schrijvers om snel hoogwaardige, trefwoordrijke inhoud te genereren en tegelijkertijd veel tijd en moeite te besparen door hun hulp in te schakelen.

Tips voor het maken van hoogwaardige content –

1. Formatteer uw inhoud nauwkeurig voor leesbaarheid

2. Begrijp uw zoekintentie en oproep tot actie

3. Diversifieer uw inhoud met multimedia

4. Identificeer wat trending is en genereer contentideeën.

5. Controleer en bewerk uw inhoud voordat u deze publiceert

6. Meet en pas je contentstrategie aan op basis van analytische data

6. Klikwaardige metabeschrijvingen

Bron

Op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) identificeren metabeschrijvingen beknopt de inhoud van een webpagina. De metabeschrijving dient als een voorbeeld van de specifieke pagina en stelt gebruikers in staat om te beslissen of ze erop willen klikken of niet. Veel mensen lezen metabeschrijvingen om erachter te komen waar de pagina over gaat.

Het creëren van een geoptimaliseerde metabeschrijving voor uw pagina is essentieel om de indexering van zoekmachines en klikfrequenties te verbeteren. Als u dat niet doet, kan de zoekmachine er een voor u maken, die al dan niet zo nauwkeurig of overtuigend is als die van u.

7. Besteed aandacht aan onderwerpclusters

In deze veranderende digitale wereld is het belangrijkste doel van Google om de intentie van zijn gebruikers te begrijpen: wat ze willen, wat ze verwachten en, meer specifiek, welke zoekresultaten het meest nuttig zouden zijn bij het beantwoorden van hun vraag.

Met de hulp van digitale marketingbedrijven kunt u een robuuste online aanwezigheid opbouwen die helpt om uw klanten te betrekken en te koesteren. Er zijn drie dingen waar je rekening mee moet houden:

  • Ken uw doelgroep – Uw contentstrategie wordt volledig gestuurd door uw doelgroep.
  • Clusterinhoud – In plaats van u te concentreren op afzonderlijke zoekwoorden, kunt u al uw inhoud onder verschillende categorieën groeperen.
  • Trefwoordenonderzoek uitvoeren – U kunt eenvoudig blogberichten of andere soorten inhoud maken die specifieke vragen van klanten beantwoorden door trefwoordonderzoek te doen, wat zal leiden tot een hogere merkherkenning.
8. Spraakassistent-vriendelijke inhoud maken

Met 4,2 miljard spraakassistenten wereldwijd is zoeken sneller, communicatiever en complexer geworden. Het runnen van een cloudinfrastructuur voor spraaksystemen zal duur zijn, overweeg een oplossing voor gcp-kostenoptimalisatie. Bovendien moet uw website geoptimaliseerd zijn voor gesproken zoekopdrachten. Hier is hoe:

  1. Gebruik long-tail zoekwoorden
  2. Gebruik gestructureerde gegevens
9. Gebruik de juiste koppen

Aanstekelijke titels en koppen zijn een andere eenvoudige manier om organisch verkeer te stimuleren. De *title> HTML-tag definieert de titel van een webpagina. Het moet dienen als een beknopte beschrijving van de inhoud van de pagina.

Let op de koppen van uw inhoud op de pagina, aangezien deze structuur aan uw inhoud geven en Google helpen de inhoud beter te begrijpen. De primaire subkop is ingesloten in de *h2>-tag in uw HTML-document en verdere subkoppen worden vastgehouden in de *h3- en *h6>-tags.

Neem uw secundaire zoekwoorden op in uw subkoppen. Dit geeft de zoekmachine een signaal dat uw inhoud niet alleen het primaire onderwerp bestrijkt, maar ook andere gebieden, en het onderwerp vanuit meerdere hoeken raakt. Zo neemt het organische verkeer toe.

10. Update uw oude inhoud regelmatig

In sommige gevallen heeft bestaande inhoud gezag en een gevestigd lezerspubliek. Dus in plaats van iets helemaal opnieuw te maken, kan het verbeteren van de prestaties van een bestaand bericht in de zoekresultaten eenvoudiger worden gemaakt door nieuwe informatie en extra inhoud toe te voegen.

Volg deze richtlijnen zodra je klaar bent om een ​​ouder bericht bij te werken:

  • Herschrijf de inleiding en conclusie
  • Verwijder / combineer eventuele zwakke delen
  • Onderzoek en voeg nieuwe inhoud toe
  • Werk alle statistieken, feiten en citaten bij
  • Verouderde of irrelevante afbeeldingen vervangen door huidige
  • Bijgewerkte voorbeelden/casestudy’s
11. Overweeg te optimaliseren voor ‘Mensen vragen ook’

In 2022 zal de eerste pagina van Google veel meer bevatten dan alleen een paar blauwe links, en experts op het gebied van zoekmachineoptimalisatie moeten hun technieken en strategieën dienovereenkomstig bijwerken.

People Also Ask (PAA) is een andere functie die SEO’s zouden moeten gebruiken. PAA is een Google-rich snippet dat aanvullende informatie weergeeft op basis van de zoekopdracht van een gebruiker. Met andere woorden, dit zijn vragen die op uw SERP’s verschijnen.

Volgens Semrush-sensorhet gemiddelde percentage SERP’s met PAA ligt tussen de 40-42% voor desktop en mobiel.

12. Optimalisatie van afbeeldingen zoeken verbeteren

Visueel zoeken speelt een belangrijke rol bij het genereren van verkeer, dus als u er niet voor optimaliseert, kunt u kansen over het hoofd zien om verkeer te krijgen van een bron die uw concurrenten niet overwegen. Laten we ook niet vergeten dat zichtbaarheid essentieel is.

Volgens webstatistieken krijgt visuele inhoud 94% meer weergaven dan niet-visuele inhoud:

Door onze gids voor beeld-SEO te lezen, kunt u leren hoe u uw afbeeldingen voor zoekmachines moet optimaliseren, maar kortom, u moet aandacht besteden aan

  • Alt-tags
  • Bestandsnamen
  • Het formaat van afbeeldingen aanpassen aan het juiste formaat
  • Bestandsgrootte verkleinen
  • Een sitemap maken voor uw afbeeldingen
  • Een CDN gebruiken om uw afbeeldingen te hosten
13. Irrelevante links elimineren

Het verkrijgen van geschikte backlinks zal uw Google-ranking verhogen, maar de verkeerde kunnen uw bestelling schaden. Daarom, als uw site giftige links in zijn linkprofiel heeft, is het eerste wat u moet doen deze te verwijderen. Verschillende digitale marketingbedrijven die gespecialiseerd zijn in SEO kunnen de websites van hun klanten helpen hoog te scoren in de zoekresultaten.

Het wordt aanbevolen dat u giftige links op uw site opruimt als ze aanwezig zijn in het linkprofiel. Maar laten we eerst eens kijken waarom u in de eerste plaats schadelijke links op uw site zou kunnen hebben:

  • Linkbuilding met exacte match anchor-teksten
  • Links gekocht
  • Directory- of bladwijzersites van lage kwaliteit
  • Artikelmarketing van lage kwaliteit of campagnes voor het plaatsen van gasten
  • Negatieve zoekmachine optimalisatie

U kunt giftige links vinden met behulp van verschillende backlink-audittools waar u uw domein kunt instellen en een duidelijk overzicht kunt bekijken van hoe uw profiel wordt ingedeeld op basis van risico.

14. Optimaliseer uw interne links

Het belang van interne links voor SEO is al jaren duidelijk en zal dat ook in de nabije toekomst blijven. Het optimaliseren van interne links voor uw prioriteitspagina’s is een goedkope SEO-techniek die niet al te veel tijd en personeel vereist.

Interne koppeling heeft twee hoofddoelen:

  • Om de waarde van uw backlinks naar uw pagina’s te verspreiden
  • Om gebruikers te helpen navigeren naar de meest relevante inhoud op uw website

U kunt de effectiviteit van uw interne links maximaliseren door deze drie tips te volgen:

  • Top of the Funnel (TOFU) & Middle of the Funnel (MOFU) inhoud moet interne links bevatten die de lezers dichter bij conversies en inkomstengenererende pagina’s brengen.
  • U moet beschrijvende tekstankers gebruiken voor interne links om gebruikers en zoekmachines door uw site te leiden.
  • Google raadt een redelijk aantal interne links aan, dus uw inhoud mag er niet te veel van bevatten.

Afsluiten

De algoritmen van Google veranderen elk jaar, waardoor ondernemers en marketeers op de hoogte moeten blijven van de laatste wijzigingen. Om op de hoogte te blijven van deze veranderingen, focus je op technische trends, backlinks en sitesnelheid.

U heeft veel te overwegen, maar onthoud dat u niet van de ene op de andere dag een SEO-expert hoeft te zijn. Doe echter uw best om zelfs de basisprincipes van SEO te begrijpen, en u zult aanzienlijke verbeteringen zien in de klikfrequenties, betrokkenheid en rankings van uw website.

Nieuwe call-to-action