November 26, 2022

Market Company

Buitengewone zaken

7 tips om je verhaal te schrijven

3 min read

Mensen voelen zich van character aangetrokken tot verhalen. Het publiek geeft miljoenen dollars uit in de bioscopen, verdiept in een goede verhaallijn. Miljoenen romans worden verkocht aan degenen die in een fantasiewereld willen springen om een ​​uitzonderlijk plot te volgen. De populaire television set-clearly show “This Is Us” heeft elke week torenhoge kijkcijfers, omdat we doorway hun individuele verhalen van de familie Pearson zijn gaan houden. De kans is groot dat je, zelfs als je “This Is Us” niet kijkt, er alles van weet by means of de commercials en de mensen die erover praten. Dit is het result van het vertellen van meeslepende verhalen satisfied personages waar je van gaat houden. DIT is waar je naar streeft met je eigen verhalen.

Verhalen kunnen krachtig zijn als je weet hoe je de aandacht van je publiek kunt trekken. Je hebt maar een korte tijd om hun interesse te wekken, maar dan kost het veel meer moeite om ze geïnteresseerd te houden. Het is vrij gemakkelijk voor mij om te zeggen: “Vertel een verhaal om contact te maken satisfied je ideale publiek”, maar waar start je? Commence je vanaf de dag dat je werd geboren en ga je door satisfied je ongemakkelijke middelbare schooljaren? Hoogstwaarschijnlijk niet. Eerst moet u een program maken, vervolgens moet u beslissen welke particulars en hoeveel information gerechtvaardigd zijn.

Strategies voor het vertellen van verhalen

  1. Maak je verhaal boeiend. Heb je een “haak” die meteen de aandacht van je publiek trekt?
  2. Ken het doel van je verhaal. Praat niet alleen om het praten. Wijs op de connectie voordat uw publiek zich gaat vervelen en zich afvraagt ​​waarom ze tijd besteden aan luisteren.
  3. Gebruik levendige beschrijvingen en sterke woorden. Vermijd passieve stem of zweverig klinken. Vermijd het gebruik van te veel statistieken. Schilder in plaats daarvan een opvallend beeld in de hoofden van uw publiek om ze dieper in het verhaal te trekken.
  4. Schep niet op in plaats daarvan verbinden. Hoewel je prestaties indrukwekkend kunnen zijn en je zullen onderscheiden van de overgrote meerderheid, verveel je je publiek er niet mee. Bewaar deze indrukwekkende prestaties op je cv. Houd bij het vertellen van je verhaal contact met je publiek door ze te vertellen in excess of alle keren dat je het verprutst hebt. Iedereen verknoeit dus dat is een rode draad onder ons allemaal. Hoe je uit je puinhoop kwam, is wat indruk zal maken op je publiek.
  5. Emotioneel verbinden. Bepaal welke emotie je wilt aanboren tijdens je verhaal en geef informatie aan je publiek die die emotie oproept. Mensen zullen je beter onthouden als je emotie aan je verhaal toevoegt. Denk aan al die keren dat je huilde bij die sappige romantische movies.
  6. Kom niet around als de saaie leraar van Ferris Bueller. Oké, dit is een erfenis uit de jaren ’80, maar in de movie ‘Ferris Bueller’s Day Off’ heeft zijn leraar de meest monotone stem ter wereld. Je kunt je voorstellen hoe vreselijk het moet zijn om in zijn klas te zitten nadat je een minute van zijn dialoog hebt gehoord. Vermijd dit 10 koste van alles! Je wilt je publiek aanspreken, niet vervelen, en ze naar de deuren laten rennen.
  7. Geef je publiek wat belangrijk is. Leer de details te bewerken om te voorkomen dat ze in een trance van verveling raken. Je verzint niets, je kiest en kiest gewoon verstandig welke particulars je wilt delen en welke je achter slot en grendel houdt.

U zult merken dat deze recommendations zich op natuurlijke wijze ontwikkelen van het trekken van hun aandacht naar het maken van een verband tot het geven van een bevredigende conclusie. Satisfied wat tweaken en oefenen, heb je je verhaal geperfectioneerd en klaar voor het publiek.

Verken Storytelling nog verder satisfied de Business people Storytelling Bootcamp

Als storytelling je ingewikkeld in de oren klinkt, bekijk dan mijn nieuwste zelfstudiecursus. In slechts 4 modules leert u de reden voor het starten van uw bedrijf opnieuw te ontdekken je komt erachter wat jouw verhaal uniek maakt hoe u een sjabloon of overzicht maakt, zodat u uw verhaal kunt aanpassen op basis van verschillende doelgroepen en hun unieke behoeften en hoe u uw verhaal pertinent kunt maken, zodat klanten zich kunnen inleven en willen kopen.

verhalen vertellen voor coaches