November 26, 2022

Market Company

Buitengewone zaken

Betere advertenties maken in een wereld met alleen RSA’s

4 min read

Frederick Vallaeys werkte 10 jaar bij Google en speelde een belangrijke rol bij het bouwen van functies zoals het bijhouden van conversies en analyses. De afgelopen 10 jaar runt hij zijn huidige bedrijf Optmyzr, een PPC-beheersoftware waarmee adverteerders hun campagnes kunnen optimaliseren. In zijn sessie op de SMX Innovative van dit jaar gaat Vallaeys in element in op hoe u het meeste uit uw RSA’s en geautomatiseerde biedstrategieën kunt halen.

De nummers. Ongeveer 92% van de adverteerders is overgestapt op het gebruik van RSA’s, en de meerderheid van degenen die ze hebben ingeschakeld of gebruikt, laten ze aan staan ​​zonder ze uit te schakelen. Vallaeys veronderstelt dat zelfs jaren geleden, toen adverteerders niet wisten dat RSA’s de enige optie zouden zijn, de prestaties goed genoeg waren dat adverteerders bereid waren om bij hen te blijven.

Vallaeys gaat verder satisfied te zeggen dat van de 1,7 miljoen advertenties die ze hebben gecontroleerd, de CTR bijna correct tussen RSA’s en ETA’s lag. De conversieratio was echter ongeveer 11% slechter fulfilled RSA’s. Ze ontdekten dat advertentiegroepen fulfilled RSA’s 1,6 keer zoveel conversies ontvingen als advertentiegroepen zonder RSA’s. En dat is alles wat we echt willen, toch? Meer conversies.

De sprong naar RSA’s maken. Google raadt aan om uw bestaande ETA’s te nemen en te beginnen satisfied het bouwen van uw RSA’s. Google beweert dat zonder wijzigingen in de advertentietekst te maken, het maken van een RSA zal resulteren in ongeveer 7% meer conversies met vergelijkbare kosten for each acquisitie.

Vallaeys en het crew van Optmyzr hebben zelfs een script geschreven dat u kunt downloaden om de overgang van ETA’s naar RSA’s veel gemakkelijker te maken. Je kunt het script downloaden hier.

Slimme biedstrategieën. Vallaeys is een lover van het gebruik van slender bieden satisfied RSA’s, maar als het gaat om het gebruik van brede zoekwoorden, zegt hij dat dat aan de adverteerder is. Google deed onderzoeken waar ze een ‘toename’ van 20% vonden bij het inschakelen van slim bieden en brede zoekwoorden. Hoewel ze niet duidelijk maakten of de ‘toename’ een toename in klikken, CTR of conversies was.

Vallaeys herinnert ons eraan dat Google achieved een geautomatiseerde biedstrategie fulfilled RSA’s advertenties toont die overeenkomen fulfilled uw zoekwoorden, zelfs als de zoekopdrachten niet precies hetzelfde zijn. Als het zoekwoord of de woordgroep vergelijkbaar is en uw advertentie wordt weergegeven, moet u mogelijk een hogere CPC betalen dan u normaal zou doen als het bieden aan Google zou worden overgelaten. In de onderstaande grafiek ziet u de verschillen in wat u zou kunnen betalen als uw campagnes op handmatige CPC zouden blijven staan.

Google houdt van scores. Advertentiesterkte is een andere rating in uw account. Vallaeys legt uit dat scores voor advertentiesterkte meestal nieuwere adverteerders helpen, maar doorgewinterde advertentieveteranen weten dat dit niet gerelateerd is aan daadwerkelijke prestaties. Scores voor advertentiesterkte zijn suggesties die zijn verzameld van andere adverteerders en ‘wat iedereen doet’. De standing Beperkte geschiktheid is nu verdwenen en ‘Slechte’ advertentiesterkte is geen indicator van hoe goed uw advertenties zullen worden weergegeven, dus neem het satisfied een korreltje zout.

Een interessant experiment dat Vallaeys schetst, is dat Google voorstelde om specifieke tekst aan de advertenties toe te voegen en aangaf dat dit de advertentiesterkte zou vergroten. Toen die tekst handmatig werd toegevoegd doorway de woorden in te typen, werd de advertentiesterkte er niet beter op. Maar wanneer ze op de website link klikken die Google je geeft om actual dezelfde tekst toe te voegen, werd de advertentiekracht beter. Dit experiment kan erop wijzen dat de advertentiesterkte als statistiek of meetinstrument niet zo geavanceerd is.

RSA-structuur. Op basis van de 1,7 miljoen advertenties die Optmyzr heeft geanalyseerd, geeft Vallaeys verschillende suggestions om het meeste uit onze advertenties te halen:

  • Het lijkt ideaal om twee RSA’s per advertentiegroep te hebben om de conversieratio’s te verbeteren
  • Gebruik labels om RSA’s te verbinden met automatisering
  • Gebruik vastzettechnieken om verwachte aankomsttijden te vervalsen of advertentiecombinaties precies daar te laten waar u ze wilt hebben (dit wordt aangeraden als u al lang test en weet wat werkt)
  • Meer kopvarianten leiden tot meer vertoningen
  • Het toevoegen van DKI’s en advertentieaanpassers kan het aantal vertoningen verhogen, maar verlaagt waarschijnlijk de conversieratio’s
  • RSA’s moeten worden getest tegen RSA’s. RSA’s kunnen niet worden getest tegen ETA’s, simpelweg omdat ze te verschillend zijn
  • Fixeer je niet op oude statistieken
  • Advertentievarianten gebruiken om advertentiemateriaal te testen en te herhalen (op campagneniveau, onder de hyperlink Experimenten)

Mis de sessie van Frederick Vallaeys niet in SMX Advanced 2022

Ontvang uw gratis pas voor meer informatie over het testen en optimaliseren van RSA’s en de resultaten van de experimenten die Optmyzr heeft uitgevoerd hier.

Al geregistreerd voor SMX Highly developed? Log in.


Nieuw op zoekmachineland

Above de auteur

Nicole Farley is redacteur voor Research Engine Land en behandelt alles wat met PPC te maken heeft. Ze is niet alleen veteraan bij het Korps Mariniers, maar heeft ook een uitgebreide achtergrond in digitale advertising and marketing, een MBA en een voorliefde voor echte misdaad, podcasts, reizen en treats.