December 4, 2022

Market Company

Buitengewone zaken

De toekomst van werk en de grote herschikking

4 min read

We bevinden ons in een interessant minute, het instant tussen economische piek en dal of misschien helemaal niet. We zien nog steeds een hoge werkgelegenheid, banengroei en inflatie – het voelt als een economische onzekerheid en een dreigende herschikking. De vraag is hoe je je het beste voorbereidt op het onbekende.

Voordat ik de overstap maakte naar technologie, heb ik 15 jaar in de politiek gewerkt. Een groot deel van mijn werk draaide om campagnes en het aanmoedigen van mensen om te stemmen. Een belangrijk uitgangspunt bij het voeren van campagnes is ervoor te zorgen dat uw basissupporters komen opdagen. In het bedrijfsleven is uw foundation uw kernklanten en de producten waar uw klanten u om kennen.

Foundation is alles

Toen ik op de enterprise school zat, leerden we above concurrentievoordeel versus absoluut voordeel. Kortom, er zijn dingen waar je misschien ideal goed in bent en er zijn gebieden waar je absoluut de beste bent. Veel te vaak besteden bedrijven energie aan gebieden van minder belang, terwijl ze zich zouden moeten concentreren op hun sterke punten. Het najagen van concurrentievoordelen in plaats van absolute voordelen kan de middelen vaak te dun verdelen.

Concentreer u in onzekere tijden op wat u goed doet en haal meer efficiëntie uit die absolute voordelen. Het operatieve woord is het benutten van sterke punten en die sterke punten kunnen worden toegepast op een aantal dimensies, zoals een product or service, een proces of zelfs mensen.

Verbeter uw item, maak het onmisbaar en concentrate op groei van marktaandeel. U kunt nog steeds achter de moonshots en weddenschappen aangaan, maar verlies uw kernaanbod niet uit het oog, want uw kernklanten zeker niet.

Consistentie van efficiëntie

In tijden van onzekerheid bepaalt u wat u kunt controleren. Een crisis is slechts een minute in de tijd en wat blijft is hoe organisaties reageren. Dit is het instant om efficiëntiewinsten te behalen – processen kunnen altijd worden verbeterd en organisaties moeten processen altijd actief onderzoeken op manieren om betere resultaten te behalen. Misschien is het onboarding, het IT-ticketingsysteem, het prestatiebeheerproces of het opnieuw onderhandelen above een leaseovereenkomst – ze verdienen allemaal onderzoek.

Gebruik deze tijd om inspanningen te centraliseren om grotere schaalvoordelen te behalen, silowerkstromen te doorbreken, meer functieoverschrijdend werk aan te moedigen, te kijken naar personeelsbezetting en ervoor te zorgen dat rollen niet onbedoeld overbodig zijn, en vervolgens inspanningen te controleren om ervoor te zorgen dat het bedrijf steady is in de goede richting bewegen.

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat u op de juiste gebieden wordt bemand en als dat niet het geval is, kan een hertoewijzing van personeel aan projecten of rollen nodig zijn om expertise op de taak af te stemmen.

Echt praten vereist

Vooraan zijn, vooral in onzekere tijden, is van cruciaal belang. 10 eerste is eerlijkheid een vorm van regard en vertrouwen – het is ook een onderdeel van professionele hoffelijkheid. Ten tweede, wanneer leiders of collega’s opzettelijk cryptisch zijn, kan dit de kiem van wantrouwen zaaien.

Ik leunde naar meer echt praten en het delen van mijn respectvolle, onverbloemde mening. Mijn doel is om de voordelen te modelleren die directe communicatie kan bieden en idealiter zullen anderen het gedrag spiegelen, zodat we kunnen helpen het laagje platitude te verwijderen.

Verdubbeling of diversificatie

Het is moeilijk om de juiste aanpak te vinden, maar het is belangrijk om te begrijpen wat uw bedrijf, uw werknemers en uw klanten het beste dient. De stap naar diversificatie magazine niet worden gemotiveerd door nood, het moet datagedreven zijn met als doel waarde toe te voegen en uw kern te dienen. Als een organisatie het niet in de gegevens kan bewijzen, is het misschien tijd om die middelen terug te leiden naar het kernaanbod.

Verandering is moeilijk

Of het nu gaat om een ​​kleine of grote verandering, verandering kan voor velen moeilijk zijn. Verandering kan onzeker en verontrustend aanvoelen – dit is waar verandermanagement om de hoek komt kijken. Organisaties moeten mensen meenemen en erkennen dat iedereen zich op een andere plaats van begrip kan bevinden, dus wees transparant en tijdig in het delen van updates. Wanneer de communicatie van een organisatie onduidelijk is, kunnen mensen doorway een gebrek aan informatie een ongeïnformeerd verhaal creëren.

Voor verandering op dit niveau kijken we naar misschien een as soon as-in-a-generation herschikking. Deze verandering vereist een grootschalige verandering en het kan niet fragmentarisch zijn als het doel is om het goed te doen. Het vereist niet alleen het veranderen van de instrumenten voor samenwerking en communicatie, maar ook hoe we werken, waar we werken en wanneer we werken. Deze herschikking is de toekomst van werk.

De afgelopen jaren waren nieuwe en opkomende developments, producten en industrieën opwindend, maar nu is stabiliteit het nieuwe pretty. Voorspelbaarheid moet het doel, consistentie en een sterke kern zijn om sterker uit de grote herschikking te komen.

De meningen die hier worden geuit door columnisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.