Google-advertenties versus Facebook-advertenties: wat is beter?
6 min read
De wereld van digitale marketing and advertising is consistent in beweging. Satisfied internettrends die zo snel stijgen en dalen dat we het nauwelijks kunnen bijhouden, kan het verleidelijk zijn om te proberen tien stappen voor te blijven fulfilled uw marketinginspanningen.
Moet je beproefde strategieën opgeven om appropriate te blijven in een wereld satisfied een draaideur van digitale rages en memes?
Is het beter om te vertrouwen op de blijvende kracht van wat je weet, wetende dat de trend van deze week de volgende werkdag onvermijdelijk wordt hergebruikt voor iets anders?
Het antwoord is lang niet zo zwart-wit. Klassieke benaderingen van advertising, zoals betaalde zoekadvertenties, zijn niet voor niets klassiek. Maar in een wereld waar de menselijke aandachtsspanne alleen kan omgaan achieved TikTok-video’s van 3 seconden, is het misschien niet meer genoeg op zichzelf.
Dus ligt het antwoord in sociale media? Blijf lezen om erachter te komen.
Wat is betaalde mediamarketing?
Paid out Media is een methode om uw merk te promoten doorway middel van gesponsorde plaatsing.
In eenvoudige bewoordingen kopen bedrijven advertentieruimte om hun producten of diensten onder de aandacht te brengen. Betaalde media verschilt van verdiende en eigendomsmedia, omdat bij deze strategieën een bedrijf niet betaalt om hun inhoud onder de aandacht van het publiek te brengen.
Earned &owned mediakanalen zijn nog steeds een investering van tijd en geld ze gebruiken echter verschillende platforms om uw merk te laten zien.
Wat zijn voorbeelden van betaalde media?
- Zoek advertenties: Een zoekadvertentie is een style Google-advertentie. Als u zoekadvertenties gebruikt, geeft Google de advertentie van uw bedrijf weer aan potentiële klanten die zoeken naar gerelateerde branches, producten of expert services.
Het maakt gebruik van shell out-for each-simply click-betaling, wat betekent dat u pas betaalt als iemand op uw advertentie klikt.
- Sociale advertenties: Social media advertenties verschijnen op de social media feed van de doelgroep. Een marketeer voert de information in van de doelmarkt aan wie hij de advertentie wil laten zien.
Fulfilled sociale advertenties voert u het finances van uw campagne in en kiest u vervolgens de biedstrategie.
Betaald zoeken compared to betaald sociaal: wat is het verschil?
Een van de belangrijkste verschillen tussen Google Ads en advertenties op sociale media is hoe gebruikers kunnen worden getarget. Afhankelijk van uw campagnetype bieden Google-advertenties verschillende manieren om gebruikers te targeten.
Als u bijvoorbeeld klassieke zoekadvertenties gebruikt, kunt u gebruikers targeten door de zoekwoorden in te voeren die potentiële klanten waarschijnlijk zullen gebruiken.
In advertenties op sociale media worden echter geen zoekwoorden gebruikt om gebruikers te targeten. Deze website richt zich op Fb- en Instagram-advertenties (ook bekend als Meta-advertenties) veel sociale-mediaplatforms hebben echter vergelijkbare parameters voor advertentietargeting.
Wanneer u gebruikers focus on op sociale media, voert u belangrijke demografische informatie around uw doelgroep in in plaats van zoekwoorden te gebruiken.
Doelgroeptargeting in betaalde zoekcampagnes
Omdat betaalde zoekresultaten en betaalde sociale advertenties verschillende methoden gebruiken om gebruikers te targeten, werken marketeers met gebruikers in tegengestelde stadia van het klanttraject.
Gebruikers die naar een products of dienst zoeken, hebben al interesse getoond. Ze zijn al op de hoogte van de producten of diensten in uw branche en evalueren hun opties.
Omdat ze al op de hoogte zijn van en geïnteresseerd zijn in uw products, bevinden deze klanten zich in de overwegingsfase: van hun klantreis.
Concentrating on op sociale media
In tegenstelling tot zoekadvertenties, wanneer advertenties op sociale media aan gebruikers worden getoond, worden ze weergegeven zonder enige intentie van potentiële klanten.
Marketeers plaatsen demografische informatie in advertentiesets, ervan uitgaande dat de doelgroep die bij deze demografie earlier, mogelijk geïnteresseerd is in het product of de provider.
Omdat ze deze producten of diensten nog moeten leren kennen, zijn deze gebruikers in de bewustwording stadium. Ze hebben geen actie ondernomen waardoor uw advertentie aan hen wordt weergegeven.
Kortom, Google laat u nieuwe klanten vinden, terwijl sociale media en Facebook-advertenties nieuwe klanten u laten vinden.
Het besluitvormingsproces van de consument begrijpen
Hier is een vraag om te beantwoorden die u zal helpen beslissen welk advertentieplatform het beste is voor uw bedrijf:
In welke fase van het besluitvormingsproces van de klant bevonden uw bestaande klanten zich?
Wat is het besluitvormingsproces van de consument?
- Probleem herkenning: de gebruiker herkent dat hij behoefte heeft aan een bepaald merchandise of dienst
- Informatie zoeken: De gebruiker gaat on line op zoek naar relevante aspects en informatie
- Alternatieven zoeken: Nadat de gebruiker verschillende opties heeft gevonden die mogelijk bij hun behoeften passen, weegt de gebruiker zijn opties af om de beste pasvorm te vinden.
- Aankoop: Na het evalueren van hun opties, doet de gebruiker zijn aankoop.
- Evaluatie na aankoop: Daarna overweegt de gebruiker de aankoop die hij heeft gedaan. Hoe was hun ervaring, voldoet het product or service aan hun verwachtingen?
Deze fase is belangrijk om te bepalen of ze al dan niet een terugkerende klant zullen zijn.
Uw eerdere marketinggegevens zijn een essentieel onderdeel van het creëren van digitale marketingstrategieën. Kijk eens naar je bestaande klanten en bedenk in welk stadium ze zich bevonden zodra ze je bedrijf hebben gevonden.
Wisten ze waarom ze jouw products nodig hadden? Hebben ze de producten van uw concurrenten gezien? Moest u hen uitleggen hoe uw solution hun leven kan verbeteren?
Satisfied deze vraag kunt u een betere benadering vinden om uw waarde voor te stellen.
Als uw merchandise zich ergens ver in de hiërarchie van behoeften bevindt, wat betekent dat u de mogelijkheden ervan moet laten zien om een behoefte in de menselijke geest te creëren, dan is het beter om een potentiële doelgroep te targeten (Facebook-advertenties) dan zoekwoorden te gebruiken (Google-zoekadvertenties ).
Een goed voorbeeld is de advertentie voor de vrouwelijke kledingindustrie.
Er is geen manier waarop een vrouw wakker zou worden fulfilled de gedachte dat ze een rok nodig heeft satisfied een verborgen korte broek achieved een grote zak aan de rechterkant en een V-vormige snit bovenop! In dit geval zou het ideaal zijn om een doelgroep satisfied specifieke demografische information te targeten satisfied een videoadvertentie-indeling.
Doorway advertenties op sociale media te gebruiken, kan een marketeer video’s maken die laten zien hoe dat product de behoeften van de specifieke doelgroep kan dekken.
Deze aanpak geeft een veel hoger rendement op marketinginvesteringen en zal potentiële klanten in de probleemherkenningsfase van het besluitvormingsproces plaatsen.
Als bestaande klanten naar u toe kwamen met specifieke vereisten of als ze zich op een bepaald levenspunt bevonden toen ze uw solution nodig hadden, dan zou het gebruik van zoekadvertenties veel voordeliger kunnen zijn.
Een voorbeeld van dit geval is een dienst voor het verwijderen van rommel. Een potentiële klant heeft al een behoefte in uw provider herkend en is nu op de Informatie zoeken/ Alternatieven Zoekfase.
Elke demografie kan diensten voor het verwijderen van rommel gebruiken, dus het opzetten van een doelgroep zou moeilijker zijn, terwijl trefwoordonderzoek in deze situatie gemakkelijk kan worden gedaan.
Daarom zou het gebruik van Google-zoekadvertenties een goede optie zijn.
Het weergeven van uw advertenties op Facebook is een geweldige manier om uw merchandise of dienst onder de aandacht van vele ogen te krijgen. Het is een waardevol instrument om het bewustzijn te vergroten en behoefteherkenning te creëren. Het heeft echter een lager intentieverkeer omdat de advertentie vanzelf wordt weergegeven.
Aan de andere kant kunnen Google-zoekadvertenties een beter rendement op marketinginvesteringen opleveren als uw potentiële klanten zich in de zoekfase voor alternatieven bevinden.
Het wordt gebruikt bij klanten fulfilled een hogere intentie daarom heeft het meestal hogere conversiepercentages. Door een specifieke zoekwoordenlijst te maken die smal is (actual en zoeken op woordgroep), kan een marketeer die klanten ertoe brengen een aankoop te doen. Bovendien kan het gebruik van de juiste biedstrategie u helpen winnen!
De toekomst van zoeken en sociaal
Kortom, sociale media en Google-zoekadvertenties zouden niet “VS”, maar “+” moeten zijn.
door die platforms op complementaire manieren te gebruiken, kun je de wateren testen voordat je er volledig in springt.
Een goede tactiek bij aanvullend gebruik van die platforms is om te beginnen achieved Google-zoekadvertenties met een conversietracking die is ingesteld op een specifieke bestemmingspagina.
Omdat Zoeken een hogere intentie heeft, investeert u in de juiste doelgroep. Nadat u zoekadvertenties en bestemmingspagina’s heeft gemaakt, kunt u vervolgens het conversiepercentage van de campagne schatten.
Als de conversieratio niet bevredigend is, zullen Facebook retargeting-advertenties deze verhogen. Het enige dat u hoeft te doen, is mensen opnieuw te targeten die op Google Advert hebben geklikt en uw bestemmingspagina hebben bezocht, maar geen aankoop hebben gedaan fulfilled Fb-advertenties. Dit is een van de vele manieren om de platforms te combineren zonder te veel geld uit te geven.