Hoe maak je een beter pitchdeck?
2 min read
Ondernemers pitchen de hele tijd. We pitchen onze medewerkers op onze ideeën. We pitchen onze toekomstige klanten en “verkopen” werk ons in te huren. We pitchen zelfs onze 3-jarigen om hen aan te moedigen hun groenten te eten.
Keane Angle, oprichter van Verhaalpitch decks deelde zijn inzichten voor eigenaren van kleine bedrijven en startups.
Tale Pitch Decks is een service die startups en serviceorganisaties helpt hun bedrijf beter te pitchen.
Ja, het “pitchdeck” is absoluut belangrijk. Is het duidelijk, goed grafisch en brengt het de juiste boodschap over?
Het dek komt op de tweede plaats
Wat belangrijker is, legt Keane uit, is het “huiswerk” dat vooraf nodig is.
Commence op hoog niveau en stel de juiste vragen.
Keane stelt voor dat je 5 sleutelzinnen opschrijft om te beschrijven waar je pitch in het algemeen in excess of zou moeten gaan.
Zorg er bij het maken van je pitch voor dat de pitch begrijpelijk is voor een 9e-klasser.
Je pitcht voor heel slimme mensen, ze zijn vaak gewoon GEEN qualified in jouw branche.
Gebruik geen fancy acroniemen of termen, TENZIJ je weet dat het publiek het verwacht of aankan.
timing
Tot slot, voor de eigenlijke pitch, zorg ervoor dat u het juiste moment begroot.
Als je 30 minuten hebt voor de VERGADERING, ga er dan niet vanuit dat dat 30 minuten is voor de pitch. Hoe zit het achieved de tijd voor groeten? Vragen? kletsen. Misschien blijkt de daadwerkelijke toonhoogte slechts 20 minuten te zijn.
Heb je onze bibliotheek van? Wise Hustle-gidsen? Tipsheets om u te helpen uw bedrijf te laten groeien.