Hoe uw merk kan winnen op Prime Day, zelfs als u niet op Amazon verkoopt
2 min read
Het is weer die tijd van het jaar. Jeff Bezos Day Amazon Prime Day(s) zijn terug, van 12-13 juli met deals voor alles waarvan je niet wist dat je het nodig had totdat je het in de uitverkoop zag met 20% korting. Hoewel het nog te bezien is hoe de aanhoudende logistieke achterstanden voor Amazon-verkopers de verkoop zullen beïnvloeden, zijn er volgende maand volop kansen voor eCommerce-merken, zelfs als ze helemaal niet deelnemen aan Prime Day of in het ecosysteem van Amazon.
Volgens Adobe verhoogden retailers met een jaarlijkse omzet van minder dan $ 10 miljoen hun omzet met 21% tijdens Amazon’s 2021 Prime Day op een controledag in dezelfde maand. Grotere retailers deden het nog beter, met een stijging van 29% vorig jaar.
Ongeacht de grootte van uw eCommerce-operatie en of u al dan niet een winkel op Amazon heeft, er zijn een paar manieren waarop u een voorsprong kunt nemen op de concurrentie en kunt profiteren van Prime Day:
Verbeter uw zoekmarketing. Alles. Misschien is de gemakkelijkste manier om van Prime Day te profiteren, het verhogen van merk-, concurrent- en niet-merkgebonden zoekmarketingbudgetten terwijl u zowel aanval als verdediging speelt tijdens de gefabriceerde eCommerce-vakantie.
Aan de organische kant van de dingen, zorg ervoor dat al uw pagina’s met de top-10 van zoekwoorden de juiste call-to-actions hebben. Dit is een standaard best practice, maar als er ooit een tijd was om een agressievere call-to-action uit te proberen, dan is het volgende maand.
Synchroniseer je Prime Day-strategie met je influencers. Prime Day is het perfecte moment om wat advertentiebudget op de witte lijst te zetten en gecoördineerde promoties uit te voeren terwijl mensen al tijd besteden aan winkelen.
De meeste marketing voor daadwerkelijke Prime Day-promoties is beperkt tot Amazon en betaalde sociale advertenties, dus in de markt voor aandacht is het een leuke “koop laag”-kans om op Black te lijken. Friday / Cyber Monday via veel betaalde kanalen.
Upsell, upsell, upsell.
Een sterk retentiemarketingspel biedt geweldige mogelijkheden om uw AOV te verhogen via uw welkomst-, verlaten winkelwagentje, bladeren door verlaten en post-aankoopstromen. Tijdelijke bundels die lijken op wat sommige verkopers tijdens Prime Day op Amazon aanbieden, zullen ook goed werken via e-mail- en sms-campagnes.