November 26, 2022

Market Company

Buitengewone zaken

Permission Marketing: ervan houden of er een hekel aan hebben?

4 min read

Advertising and marketing en reclame worden al heel lang gezien als opdringerig en storend. Een commercial op television set, een advertentie op de radio en die enorme billboards langs de snelweg maken allemaal deel uit van traditionele marketing and advertising en reclame.

Bovendien heeft de introductie van internet en sociale media ertoe geleid dat advertenties ook op onze sociale media-feeds en tijdlijnen verschijnen. (Ik kan Instagram daardoor bijna niet meer gebruiken! Ligt het aan mij?)

Seth Godin vond het antwoord op dit consumentendilemma in 1999, toen hij het idee van ‘permission marketing’ ontwikkelde. In zijn boek Permission Promoting: van vreemden vrienden maken en vrienden klanten makendefinieerde hij de expression als het variety promoting waarbij je de toestemming van de consument nodig hebt voordat je informatie verzendt.

Seth zei ook: “Contentmarketing is de enige advertising die overblijft!” Het is een van mijn favoriete marketingcitaten!

Dit betekent dat als u op de een of andere manier hun goedkeuring krijgt, ze geïnteresseerd zijn in uw merk en over het algemeen een hogere betrokkenheid hebben.

toestemming marketing

Toestemmingsmarketing compared to onderbrekingsmarketing

Authorization marketing verschuift de macht naar de consument. Het hangt af van hun beslissing of ze toestaan ​​dat de informatie hen bereikt. Deze activiteit alleen al maakt het anders dan traditionele interruptiemarketing.

Uw consumenten kunnen zich maar op zo veel concentreren. Als je ze bestookt met te veel marketingmateriaal, kan dit leiden tot: advertentiemoeheid. Het laatste dat u wilt doen, is uw publiek irriteren, tenzij u natuurlijk blij bent achieved een slechte gebruikerservaring.

advertentiemoeheid
Bron: https://web site.hubspot.com/promoting/why-individuals-block-adverts-and-what-it-signifies-for-entrepreneurs-and-advertisers

Toestemmingsmarketing verhoogt de efficiëntie van elke marketingstrategie doorway te focussen op de potential clients die het meest waarschijnlijk betrokken zullen zijn. Het geeft je publiek ook de kans om zich aan te melden. Doorway bepaalde informatie zoals naam, e-mailadres of telefoonnummer te verstrekken, geeft de consument u toestemming om de informatie te gebruiken in ruil voor waardevolle inhoud zoals een e-reserve of whitepaper.

Seth Godin heeft herhaaldelijk gezegd dat toestemmingsmarketing u de mogelijkheid geeft om “het voorrecht te verdienen” om satisfied uw consumenten om te gaan. Ze besteden aandacht aan uw internet marketing omdat u hun aandacht hebt verdiend.

Voorbeelden van toestemmingsmarketing zijn overal, hoewel u ze misschien niet opmerkt. De sociale media-activiteit van een consument (vind-ik-leuks, favorieten en aandelen) is een facet van: toestemmingstargeting. Deze activiteit toont interesse, en bij toestemmingsmarketing is dit wat je nodig hebt. Als een consument bijvoorbeeld een bericht van de pagina van een merk leuk vindt, zal hij of zij in de toekomst veel meer betrokken zijn bij de inhoud van dat merk.

Abonnementen worden ook beschouwd als toestemmingsmarketing. Als een gebruiker zich aanmeldt door akkoord te gaan satisfied het ontvangen van een nieuwsbrief of zich abonneert op een podcast of YouTube-kanaal, moet hij 10 minste een deel van zijn contactgegevens opgeven (meestal een e-mailadres). Elk van deze acties geeft een duidelijk signaal more than de interesses van een prospect en geeft uw merk het nodige om de aandacht van een prospect te trekken.

Voordelen van toestemmingsmarketing

1. Verhoogt kwaliteitsleads

Uw consumenten hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in het kopen van uw product of dienst daarom dragen hun inherente interesse (hoger dan degenen die zich niet hebben aangemeld) bij aan uw betrokkenheid en conversieratio’s. Deze prospective buyers kunnen worden beschouwd als qualified prospects van hoge kwaliteit.

2. Verhoogt de relevantie

Omdat u zich richt op een consument die al interesse heeft getoond in uw merchandise of dienst, weet u dat uw marketingstrategie pertinent is. Bovendien, door te weten dat uw doelgroep al één stap in uw verkooptrechter is, kunt u gepersonaliseerde campagnes produceren op basis van demografische gegevens en hun on line gedrag.

3. Verlaagt de kosten

Voor het grootste deel kan en moet toestemmingsmarketing worden geautomatiseerd. Er zijn verschillende equipment voor toestemmingsmarketing (zoals automatisering van e-mailmarketing) die kunnen helpen de procesefficiëntie te verbeteren en uiteindelijk de variabele kosten te verlagen die gepaard gaan fulfilled het uitvoeren van toestemmingsmarketingcampagnes.

4. Bouwt loyaliteit en reputatie op

Permission advertising and marketing is een go on interactie. Het stopt niet nadat de toestemming is gegeven, vooral als ze het leuk vinden hoe je in de eerste plaats fulfilled ze omging.

Omdat u ze op het meest relevante instant concentrate on, is de kans kleiner dat ze uw marketingstrategie blokkeren of negeren. Het is altijd een goed idee om een ​​goede reputatie op te bouwen bij uw klanten.

Uit onze gegevens van daadwerkelijke klanten blijkt dat degenen die contentmarketing gebruiken bij bestaande klanten een 4x hogere Cusrtomer Life time Worth (CLV) zien.

Uitdagingen met Authorization Promoting

1. Naar Ja . gaan

Toestemming advertising and marketing banken om dat “ja” van consumenten te krijgen. Maar waarom zouden ze dat doen? Welnu, u moet de waarde van uw aanbod kunnen communiceren, zonder te opdringerig over te komen.

Formuleer en communiceer uw Distinctive Promoting Proposition (USP) goed. Geef de reden waarom hun leven zal veranderen door jouw item of dienst. Een overtuigende waardepropositie stelt u in staat om meteen hun aandacht te trekken.

2. Minder qualified prospects

Het aantal potential customers dat u verwerft through toestemmingsmarketing zal waarschijnlijk lager zijn dan bij traditionele uitzendmethoden, omdat gebruikers zich moeten aanmelden. Aan de andere kant kunt u verwachten dat uw verbeterde conversiepercentages eventuele potentiële dalingen in leads compenseren.

3. Timingproblemen

De doorlooptijd van toestemmingsmarketing kan langer duren dan normaal. Dit komt omdat u slechts een deel goal van wat u eerder targette. Nogmaals, verbeterde conversiepercentages zouden een eventuele vertraging in de doorlooptijd meer dan goed moeten maken.

Tot slot

Authorization advertising is het groene licht voor uw consument. Dit style advertising and marketing werkt voor de meeste bedrijven in het algemeen vanwege de bovengenoemde voordelen, maar ook omdat de meeste consumenten de ontwrichtende marketingtactieken beu zijn. De moderne kijk op de klant verandert, dus we kunnen ze maar beter geven wat ze willen.

Vergeet niet om marketingautomatisering niet te verwaarlozen! Deze applications kunnen u helpen bij het schalen van uw toestemmingsmarketinginspanningen op persoonlijk niveau.