September 28, 2022

Market Company

Buitengewone zaken

Stop met veelbelovend en begin met het leveren van betere contentproducten

4 min read

We zijn uitgeput.

Of het nu een van de vele bijwerkingen van de pandemie is of een van de talloze ‘kies-je-eigen-doemscenario’s’ van de afgelopen 12 maanden, around één ding kunnen we het allemaal eens zijn: we zijn moe.

Zei iemand niet dat 2022 beter zou zijn?

De afgelopen twee jaar hebben een soort vermoeidheid gecreëerd die moeilijk extensive te stellen is. Vraag mensen hoe het met ze gaat en ze zeggen: “Prima.” Maar er zijn niet al te veel vervolgvragen nodig om tot de kern van de waarheid te komen: “Eigenlijk niet.”

Groups leiden, klanten begeleiden en zelfs samenwerken met collega’s voelt nu uitdagend. Tel daarbij de complicaties van het verwerven van nieuw talent op, en je begrijpt waarom het zo moeilijk is om aan hogere normen te voldoen.

Je eerste impuls is om de verwachtingen naar beneden te sturen – om mensen vrij te laten. Ik denk dat je het tegenovergestelde moet doen.

Als vermoeidheid optreedt, is uw eerste impuls om de verwachtingen naar beneden te brengen. Doe dat niet, zegt @Robert_Rose by way of @CMIContent. Klik om te tweeten

Je krijgt wat je verwacht

Vorige week sprak een klant more than zijn worsteling achieved een schrijver in zijn staff. “Hij produceert voortdurend werk dat gewoon niet goed genoeg is”, aldus de opdrachtgever. “Ik weet niet zeker wat ik moet doen.”

Ik vroeg of ze overwogen hadden om de verwachtingen voor schrijfkwaliteit te verhogen. Mijn cliënt leek ongelovig. “Nee”, zeiden ze. ‘Ik probeer hem alleen maar naar het eerste honk te krijgen. Als ik een basisstuk van hem kan krijgen, tel ik het als een overwinning. Ik heb geprobeerd zijn verwachtingen te beheersen more than waar hij in previous.”

Ik werk al meer dan 35 jaar in de consultancy. En elk bedrijf waarmee ik heb gewerkt, vertelt me ​​dat ze zich richten op het managen van de verwachtingen van anderen more than het leveren van geweldig werk.

Maar laten we duidelijk zijn. In die 35 jaar heeft die zin nooit betekend opvoeden verwachtingen above wat ze zullen opleveren. Verwachtingen managen betekent verwachtingen verlagen.

Als je weet dat je de verwachtingen zult overtreffen (denk eraan), houd dat dan voor jezelf zodat je afterwards mensen kunt verrassen en verrassen.

Als u op Google zoekt naar praktische tips voor het managen van verwachtingen, vindt u een variatie op dit eenvoudige advies: “Communiceer uw bedoelingen duidelijk.”

Dat is allemaal goed en wel. Maar voordat u de verwachtingen voor uw workforce, uw baas, een klant of een klant beheert, moet u uzelf de volgende vraag stellen: communiceer ik? mijn verwachtingen, of probeer ik die van hen te verlagen?

Denk aan dat gevoel als je enthousiast bent about iets innovatiefs dat je wilt doen of around het potentieel voor je crew om iets te bereiken (vooral tegenwoordig). Uw verwachtingen zijn waarschijnlijk off-the-charts hoog.

Maar wat doe je? Je dempt die opwinding als je dat idee voorlegt aan het management. Je managet de verwachtingen van mensen, zodat je zeker weet dat je ze waarmaakt. Heb je ooit (zelfs tegen jezelf) gezegd: “Laten we beloven en meer leveren?”

Het overtreffen van verwachtingen is een gebrekkige manier om een ​​dienst te leveren. Het zal waarschijnlijk het equal oproepen van de reactie die Nigel Tufnel krijgt in de mockumentary Spinal Faucet wanneer hij laat zien dat zijn versterker naar 11 gaat: “Waarom maak je 10 niet gewoon luider?”

Het overtreffen van verwachtingen is een gebrekkige manier om een ​​dienst te leveren, zegt @Robert_Rose through @CMIContent. Klik om te tweeten

Als je het gevoel hebt dat je ‘de verwachtingen moet overtreffen’, dan is ten minste één van die verwachtingen (de jouwe of die van hen) niet hoog genoeg.

Richt op de homerun

Er is hier een psychologisch fenomeen aan het werk, de… Pygmalion-result. Onderzoek toont aan dat hoge verwachtingen van mensen hen tot betere resultaten kunnen stuwen.

Ondanks de uitdagingen waarmee u wordt geconfronteerd (en misschien juist daardoor), moet u uw verwachtingen above de prestatieniveaus waaraan u en uw crew kunnen voldoen, bijstellen.

Met uw groups kunt u:

  • Herprioriteer projecten en deadlines (delegeer of verleng indien nodig deadlines)
  • Beoordeel de kwaliteit van uw werk, fulfilled name het detailniveau dat nodig is voor deze projecten.
  • Breng het werk in het hele team in evenwicht om rekening te houden met persoonlijke stressniveaus.

Maar het enige wat je niet moet doen? Verlaag je verwachtingen.

Ik adviseerde de klant die worstelde satisfied een slecht presterende schrijver om de hoogste verwachtingen te wekken. Ik zei: “Waarom vertel je hem niet dat je een homerun verwacht in plaats van tegen deze schrijver te zeggen dat je hem naar het eerste honk probeert te krijgen?”

Breng de verwachtingen in lijn satisfied de realiteit, zodat jullie allebei streven naar 10. Je hoeft geen 11 te halen. Maar je moet het hoogste niveau bereiken dat jullie allebei kunnen.

De volgende keer dat u merkt dat u de verwachtingen beheert, moet u controleren of u uw verwachtingen communiceert of die van hen verlaagt.

Als je verwachtingen wekt om die van jezelf te evenaren, verwacht ik dat je meer krijgt van wat je wilt.

Met DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD: Veerkracht van contentmarketing: hoe u door kunt gaan als het moeilijk wordt

Ontvang Robert’s kijk op nieuws uit de contentmarketingsector in slechts vijf minuten:

https://www.youtube.com/observe?v=videoseries

Abonneren naar werkdag- of wekelijkse CMI-e-mails om elke 7 days een roze bril in uw inbox te krijgen.

Omslagafbeelding door Joseph Kalinowski/Written content Marketing and advertising Institute